VertrekDirect.nl

Sander Dales en Eelke Broersma

Een zonvakantie naar Griekenland, op safari in Afrika of een stedentrip naar Rome. Het aanbod van internetreizen is enorm. Wie orde in deze chaos schept is internetbedrijf VertrekDirect.nl. Binnen dertig seconden van bezoeker naar boeker luidt het credo van oprichters Sander Dales en Eelke Broersma. "Op onze site vinden bezoekers snel en eenvoudig de lastminutebestemming die bij hen past."

1. Hoe ben je op het idee gekomen om deze pioniersbusiness te starten?

Op internet is het een hele zoektocht naar geschikte reizen. Als je ze vindt, is het de vraag of de ervaring overeenkomt met de verwachting. Wij streven daarom naar een optimaal gebruikersgemak van onze site. Als je weet wat klanten wensen en daarop inspeelt, neemt ook de tevredenheid toe.

2. Hoe kwam je van technische uitvinding tot commercieel succes?

Eelke en ik komen beiden uit een ondernemersfamilie en volgden tijdens onze opleiding Tourism Management het vak ondernemerschap. Het begon te kriebelen en we zijn gaan onderzoeken welke gaten er in de reisbranche zaten. Die vonden we in het internetaanbod van lastminutereizen. Het laatste jaar van de studie liepen we stage in eigen bedrijf. Nu, ruim vier jaar later, runnen we een kantoor met zeven werknemers in Drachten.

3. Over welke eigenschappen moet een pionier volgens jou beschikken?

Door te geloven in je product kun je het tot een succes brengen. Zet door en gebruik je gezond verstand. Peil je idee bij anderen en doe wat met die feedback. Je moet creatief zijn om de oplossing anders te zien en zo de gaten in de markt op te vullen.

4.Wat is jouw gouden tip voor toekomstige pioniers?

Wees niet bang. Als je met een goed idee de markt op gaat zijn de eerste stappen altijd eng en spannend. Het meeste leer je gaandeweg.

5.Welke struikelblokken kwam je tegen?

Onervarenheid. Toch leer je snel van fouten. Op de grens van huidige en toekomstige behoeften zitten is lastig. Soms blijken aanpassingen aan ons product te moeilijk of vooruitstrevend te zijn. Het doormaken van een technische ontwikkeling gaat gepaard met hoge kosten. Het inschakelen van investeerders sluiten we daarom voor de toekomst niet uit.

6. Wat zijn je toekomstplannen?

Eerst groeien en zorgen dat we het maximale behalen. Focus is daarbij belangrijk. Dan, als de kans zich voordoet, het bedrijf verkopen. En wellicht een andere markt betreden. Het is een uitdaging om weer vanaf nul te beginnen. Om mee te denken en ideeën te ontwikkelen die vernieuwend zijn voor welke markt dan ook.

7. Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Een bezoeker van de vakantiebeurs kwam met het advies: als dit geen succes is, dan heb je te vroeg opgegeven.

cheap jordan shoes 2015 jordan retro shoes jordan 11 gamma blue jordan shoes for sale gamma jordan 11 blue jordan 11 space jam jordan 11 gamma low jordan 11 low